Μαθησιακές Δυσκολίες, τόσο συχνό, όπου πια σε μια τάξη βλέπεις περισσότερα παιδιά με μαθησιακά πάρα χωρίς. Μιας λοιπόν που είμαι και εγώ ένα αδιάγνωστο μαθησιακούλι και ξέροντας τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί μέσα σε μια τάξη αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο για κάθε παιδί με μαθησιακά και για κάθε γονιό που έχει ακούσει τόσα πολλά για το “διαφορετικό” παιδί του.
- Ναι, με κουράζει το διάβασμα γιατί εγώ χρειάζομαι τον 4πλο χρόνο για να καταφέρω να κάνω τις ασκήσεις.
- Όχι, δεν είμαι ταμπέλης-α, απλά ακόμα δεν είμαι έτοιμος-η να καταλάβω τους κανόνες ορθογραφίας γραμμένους σε χαρτί γιατί απλά για εμένα δεν έχουν νόημα.
- Ναι, προσέχω όταν προσπαθώ να αντιγράψω από τον πίνακα αλλά χρειάζομαι περισσότερο χρόνο για να βρω που είμαι και να ελέγξω το γραπτό μου.
- Ναι, είμαι καλύτερος-η στα προφορικά γιατί ο γραπτός με τον προφορικό λόγο έχουν άλλες διεργασίες.
- Ναι, διαβάζω συλλαβιστά γιατί για εμένα αυτό που βλέπω είναι σύμβολα που πρέπει να θυμάμαι απ’ έξω όταν δεν έχω κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης.
- Όχι, δεν είμαι προβληματικός-η επειδή δεν μπορώ ακόμα να συμβαδίσω με μια τάξη που δημιουργήθηκε για να καλύπτει τις ανάγκες λίγων μαθητών. Μια διαφορετική προσέγγιση, αυτό θέλω. Μια μάθηση φτιαγμένη για εμένα και όχι για τους πολλούς που σε δακτυλοδεικτούν όταν δεν συμβαδίζεις μαζί τους. Γιατί μπορώ να το κάνω αλλά με τον δικό μου τρόπο.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών
Κατανοώντας όλες τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί, το καθένα για τους δικούς του λόγους, στοχεύσαμε σε ένα νέο τρόπο αντιμετώπισης των μαθησιακών. Κάθε τεχνική, κάθε τρόπος αντιμετώπισης έγινε ένα δυνατό μέσω για να είμαστε μαζί σε αυτές τις δυσκολίες, να τις αποδεχτούμε γιατί είναι κομμάτι του εαυτού μας, να τις καταλάβουμε και να τις βελτιώσουμε.
- Μαθαίνουμε τον μηχανισμό της ανάγνωσης.
- Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τα διπλά τσ,τζ,μπ,γκ κτλ.
- Μαθαίνουμε τεχνικές για την βελτίωση της ορθογραφίας.
- Βελτιώνουμε το γραπτό μας.
- Μαθαίνουμε να γράφουμε μια έκθεση.
- Μαθαίνουμε να κατανοούμε το νόημα των κειμένων, να βγάζουμε την κεντρική ιδέα κτλ.
- Μαθαίνουμε οτιδήποτε μας δυσκολεύει με έναν μοναδικό τρόπο που είναι φτιαγμένος για εμένα.
Γιατί οι μαθησιακές δυσκολίες θα με συνοδεύουν για πάντα αλλά εγώ θα μάθω να διαβάζω μαζί με αυτές.
Γράφει, η Μπάσιου Φωτεινή, Λογοθεραπεύτρια-Υπεύθυνη του Κέντρου “Το ταξίδι του Λόγου”