Το πρόγραμμα ειδικής διαπαιδαγώγησης-μαθησιακής αποκατάστασης εφαρμόζεται όταν παρουσιάζονται δυσκολίες στην ανάγνωση, στη φωνολογική επίγνωση, στη γραφή, στην ορθογραφημένη γραφή, στην παραγωγή και την κατανόηση του γραπτού λόγου, στην οργάνωση, καθώς και στην αντίληψη της αρίθμησης και των μαθηματικών εννοιών. Αυτές οι δυσκολίες συνήθως γίνονται αντιληπτές μετά την έναρξη της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Η έγκαιρη αντιμετώπισή τους συμβάλλει στην ομαλή σχολική πρόοδο του παιδιού.