SCROLL DOWN
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Ο όρος Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες αναφέρεται σε δυσκολίες απόκτησης και χρήσης του λόγου, της ανάγνωσης, της γραφής, της λογικής σκέψης, αλλά και των μαθηματικών ικανοτήτων. Στις κατηγορίες των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών περιλαμβάνονται η δυσλεξία, η δυσγραφία, η δυσαριθμησία, η δυσαναγνωσία και η δυσορθογραφία.

Δυσλεξία

Η δυσλεξία είναι μία διαταραχή, συχνά κληρονομική, η οποία εμποδίζει την κατάκτηση της γλώσσας. Διαφέρει από άτομο σε άτομο και εκδηλώνεται με δυσκολίες στην αντίληψη και έκφραση της γλώσσας. Ειδικότερα, στη φωνολογική επεξεργασία, στην ανάγνωση και στη γραφή, στην ορθογραφία και, ενίοτε, στην αριθμητική. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι η δυσλεξία δεν οφείλεται σε έλλειψη κινήτρων, αισθητηριακών προβλημάτων ή έλλειψης εκπαιδευτικών ευκαιριών.

Δυσγραφία

Η δυσγραφία, προερχόμενη από τη σύνθεση των όρων “δυσ-” (που υποδηλώνει δυσκολία) και “γραφή”, αντιπροσωπεύει μια μαθησιακή πρόκληση που επηρεάζει τις δεξιότητες γραφής. Μπορεί να εκδηλωθεί με δυσκολίες στην ορθογραφία, σχετίζεται με τον κακό γραφικό χαρακτήρα, και συχνά συνοδεύεται από προβλήματα στην οργάνωση των σκέψεων κατά την τύπωσή τους στο χαρτί.

Δυσαριθμησία

Η δυσαριθμησία είναι μία δυσκολία των μαθηματικών ικανοτήτων. Τα παιδιά με δυσαριθμησία δυσκολεύονται στην εκτέλεση αριθμητικών πράξεων. Επίσης, εμφανίζουν δυσκολίες στην επίλυση προβλημάτων αριθμητικού συλλογισμού, αλλά και στην κατανόηση των λέξεων όταν διαβάζουν ένα πρόβλημα. Ειδικότερα, χωρίς βοήθεια, δυσκολεύονται να καθορίσουν τη διαδικασία που πρέπει να χρησιμοποιήσουν.

Δυσαναγνωσία

Η δυσαναγνωσία αναφέρεται στην αναγνωστική ικανότητα (ακρίβεια, ταχύτητα και κατανόηση) του παιδιού όταν η απόδοσή του δεν αντιστοιχεί στην ηλικία, στη νοημοσύνη και στο επίπεδο εκπαίδευσής του. Ως εκ τούτου, προκαλούνται προβλήματα στη σχολική επίδοση, ή και άλλες δραστηριότητες που απαιτούν αναγνωστικές ικανότητες. Ακόμη, χαρακτηριστικό του μαθητή είναι η δυσκολία στην κατανόηση του νοήματος ενός κειμένου, αλλά και η αναζήτηση πληροφοριών σε αυτό.

Δυσορθογραφία

Η δυσορθογραφία είναι η δυσκολία απόκτησης των ορθογραφικών δεξιοτήτων. Χαρακτηρίζεται από ένα σημαντικό και διαρκές έλλειμμα αφομοίωσης των γραμματικών κανόνων. Επίσης, τα παιδιά με δυσορθογραφία δυσκολεύονται με την οπτική μνήμη ανάκλησης λέξεων.

Η δυνατότητα να κατανοήσουμε, αλλά και να υποστηρίξουμε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι καθοριστική για την εκπαίδευσή τους. Με τη σωστή καθοδήγηση και τη συνεργασία με εκπαιδευτικούς, γονείς και ειδικούς, κάθε παιδί μπορεί να αναπτύξει τις δικές του μοναδικές δεξιότητες, αλλά και να επιτύχει στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Διαβάστε επίσης:

Μαθησιακές Δυσκολίες

ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας)

Πηγή Εικόνας